Propagace je důležitou součástí podnikání. Pokud o Vás nikdo neví, pravděpodobně nebude vaše společnost prosperovat. Cílem každé firmy by mělo být poskytování těch nejlepších možných služeb, které skutečně pomohou zákazníkům. Reklama na internetu je odvětví, které nám může přinést nové zákazníky a zvýšit tržby. Pojďme se podívat, jaké možnosti se nabízejí.
Propagujeme nebo prodáváme? Můžeme dělat obojí
Jakmile se rozhodneme, že chceme nastartovat naše podnikání, měli bychom si dát jasné cíle. Příkladem může být prodej 50 kusů produktů během jednoho měsíce. Nebo zařídit deset objednávek pro náš masážní salón. Pokud víme, o jaký cíl nám jde, přichází čas na výběr správného nástroje. Je to stejné, jako bychom přišli do truhlářské dílny a vybírali si správné nářadí na výrobu kvalitní židle. Někdy je potřeba kladívko, jindy pilka a občas kotoučová bruska.
Jaké se nabízí nástroje v internetové reklamě?
- Affiliate marketing
- Emailový marketing
- Video reklama na Youtube
- Umístění do katalogu firem
- Psaní hodnotného obsahu na blog
- Placená PPC reklama ve vyhledávači
- Influencer marketing na sociálních sítích
- Optimalizace stránky pro vyhledávače
- Propagované příspěvky na sociálních sítích
- Tvorba PR článků a umístění na zpravodajské portály
Jak vidíte, možností je mnoho. A proto je dobré vybírat ten správný nástroj podle zadaného cíle. Všechny tyto možnosti můžeme zařadit do 2 největších kategorií.
- První z nich je rozšiřování povědomí o značce. To je reklamní postup, kdy nám nejde o přímý prodej. Jen se snažíme informovat, že tady naše služba je a tím se dostáváme do povědomí potenciálních zákazníků.
- Druhou variantou je přímý prodej s okamžitou výzvou k akci. Do této kategorie patří nástroje, kdy můžeme během krátké chvíle ukázat náš produkt cílovému publiku. To se okamžitě rozhoduje, jestli je naše nabídka zajímavá nebo o ní nemá zájem. Je to tzv. přímý marketing.
Mám raději rozšiřovat povědomí nebo zvolit přímý prodej?
Marketing je sofistikovaná disciplína, která se díky možnostem internetu vyvinula do jedinečného nástroje na generování zisků a nových zákazníků. Každá fáze v podnikání je však jiná a té je potřeba přizpůsobit strategii. Pokud například spouštíte novou službu a jste začínající firma, budete pravděpodobně potřebovat vytvořit co nejrychleji určitý tok peněz. Na rozdíl od zaběhlé korporace, která chce například jen připomínat svojí existenci již stávajícím klientům.
Pokud se zaměříme na prodej, je naším hlavním cílem získat reálné objednávky a nové zákazníky
K tomuto účelu se například velmi hodí placená reklama na sociální síti nebo influencer marketing, který využívá vliv určitého člověka, který má vybudované publikum. To dá na jeho názor a doporučení a díky němu nakupuje zmíněné produkty a služby.
Obzvlášť na internetu se musíme vyhnout jednomu riziku. Může se nám stát, že budeme mít falešný pocit, že je naše reklama úspěšná, na základě získaných liku, komentářů nebo počtu lidí, kteří viděli naší nabídku. Ale tyto ukazatele nemají žádný vliv na skutečné zisky, které jsou naším cílem. Dost často se můžeme setkat se situací, že úspěšný influencer s opravdu velkým publikem nezařídí tolik objednávek, jako menší konkurent, který má aktivní publikum připravené koupit.
Vyplatí se spolupracovat s ověřenou marketingovou agenturou nebo je lepší dělat reklamu svépomocí?
Ideální přístup je soustředit se vždy na to, co nám jde nejlépe a zbytek se snažit delegovat jiným specialistům. Člověk nemůže rozumět úplně všemu dobře a proto je velmi dobrý nápad se spojovat s těmi nejlepšími profesionály z jednotlivých oborů. Získáme tím nejen lepší výsledky, ale ušetříme i čas a energii, kterou bychom jinak investovali do těchto aktivit.
Co si o reklamě na internetu myslíte? Přináší větší zisky než offline reklama? Dejte nám vědět v komentáři.