Jak být po porodu v pohodě

Jak být po porodu v pohodě

Je dobře známo, že v šestinedělí by se mělo převážně odpočívat, kdykoliv vám to miminko dovolí. Počáteční adrenalin, který přetrvává až dva měsíce, totiž jednou odejde a vy budete unavenější, než kdy dřív. Proto se cvičením postupujte pomalu a skutečně více odpočívejte. Pokud kojíte a budete posilovat nadměrně, ve svalech se bude tvořit kyselina mléčná, její chuť se odrazí i v mléce a může se stát, že dítě nedobrovolně odstavíte.

Je dobré začít už po porodu slabě posilovat pánevní dno, postupně zátěž přidávat. Rozhodně neposilujte povolené břišní svaly, mohlo by dojít k rozestoupení přímého břišního svalu. Doporučujeme začít s cvičením jógy a pilates, nebo se můžete lehce proběhnout, a to tak 3 měsíce po porodu.

Z neustálého chování vaší ratolesti vás určitě potká poporodní bolest zad, proto si dopřávejte relaxační masáže. Po ukončení šestinedělí k tomu klidně přidejte i horké koupele. Bolest by měla do 3 měsíců ustoupit. Ruce posilovat nemusíte, jak vaše dítko bude přibírat, i vám bude narůstat svalová hmota až až.

Hodně choďte ven, nebojte se hezky se obléknout a učesat. Nošení tepláků a vlasů v culíku si ještě totiž užijete spousty a i kdy trávíte celý den s miminkem, nepopovídáte si s ním.

Nebuďte upnutá jen na miminko, vyražte s ním za kamarádkou, nebo na nákupy. Pokud vám to zaměstnání dovolí, začleňujte se do kolektivu i s miminkem, účastněte se akcí, nebo si domluvte malou pracovní výpomoc, nástup do práce v plném nasazení po mateřské pro vás nebude takový šok.

Pokud máte maminku, nebo babičku v důchodu, určitě jim dopřejte hlídání. Budete mít na sebe víc času, nebo stihnete dokončit nějaké resty v domácnosti. Manžela nechte, ať se miminka ujme po příchodu z práce třeba na večerní koupání. Bude to pro oba hezký rituál.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *